Egy hónap Indonéziában

Egy hónap Indonéziában

Végre Balin!

2017. április 18. - LUJZI

Már napok óta viszkettem, hogy végre Balira érjek. Alig vártam, hogy a lassan rámrohadó hosszúnadrágot lecseréljem a nyári ruhákra, szoknyákra, amiket a muszlim Jáván nem volt illendő viselni. Alig vártam, hogy strandolhassak, hogy a hinduizmusba elmerülhessek, és úgy általában, hogy lássam Balit végre, ami mégiscsak egy nagy álom, Balit látni.. 

img_20170416_160153.jpg

Megérkeztem a reptérre, hát már ott el voltam ájulva, hogy itt egy oltár, ott egy áldozati étel... a jakartai egyik terminál totál lepukkant volt, a másik, az új pedig amolyan normál, de a bali, hát az maga volt a spiritualitás, már a repülőről leszállva is a szokásos hindu kapun kellett áthaladni, hogy az épületbe beérjünk.

img_20170416_160207.jpg

Na és körülbelül itt el is vágták az ámulatomat. A helyi überrel próbáltam taxit hívni, de a sofőr nem nagyon akart előkeveredni, jó, akkor rendes taxi. Látom, hogy már lassan lemegy a nap, de jó, akkor még láthatom a naplementét a tengerbe belesüllyedni egyenesen.. hát olyan dugó volt, hogy arra esély se volt... kitett a taxis a szállásnál, kiderült, hogy rossz helyre tett ki. A recis elég flegma volt, sebaj, átcaplattam a negyven fokban a hátizsákkal a másik helyre, közben baromi idegesítően minden egyes ember leszólított, hogy hova megyek, kell-e fuvar, van-e szállásom, kell-e bikini, akarok-e masszázst, stb stb. De nem is csak utánakiabálnak az embernek, hanem mennek vele egy darabig, elálják az útját... nagyon kiakasztóak. Végre meglett a hely, szobát elfoglalni, a recis itt is ugyanolyan flegma volt. Az ajtót nem lehet bezárni, lemegyek, plusz szólok azért is, hogy a teraszon kiégett az égő, mi volt a válasz a szuperunott recistől? Majd holnap kicseréli. Lehet tippelni, hogy amikor eljöttem onnan, vajon ki lett-e cserélve az égő...

img_20170417_104309_1.jpg

A strand bejárata

img_20170417_111010.jpg

Házi oltár

Mindez mögött persze az áll, hogy én a javai emberekhez szoktam egészen idáig, akik valósággal bálványozzák a fehér embert, mert sok helyen, ahol jártam, nagyon kevés a nem ázsiai turista. Ráadásul bármi van, mosolyognak, és Balin erről szó sincsen. De nekem tengerpart kellett, megkockáztattam hát a hírhedt Kuta beachet, rögtön a reptér mellett, gondolván, hogy annyira nem lehet turistás. Pedig az, a helyiek minden fehérre két lábon járó dollárjelként tekintenek, és a kultúrájukkal teljesen jól megfér, hogy zaklassák őket, hátha akad egy kis üzlet. Kuta kicsit Siófokra emlékeztet, minden utcája végig éttermekkel és bazárral van tele, lehet shoppingolni, kajálni, strandolni, és mindenféle outdoor programra jelentkezni. A helyiek ábrázata egyébként kicsit más, engem az ausztrál aboriginalokra emlékeztetnek, és Jáva után meglepő, hogy a legtöbb helyi menő csávó hosszú hajú, sőt, melíroztatva van az eredetileg fekete hajuk valami szőkésre. Nyílván iszonyat jól szörföznek, és ellentétben a muszlimokkal, isznak és tetkókkal vannak kivarrva. És, ahogy már említettem, meglehetősen flegmák, biztosan mert az a menő. 

img_20170417_103414.jpg

img_20170417_152116_1.jpg

Kuta egyébként az ausztrál, európai és amerikai szörfösök Mekkája, remek hullámokkal és széles stranddal. A strand nem rossz, de a nagy hullámok miatt nem lehet nagyon messze bemenni, én körülbelül derékig merészkedtem, így is beterítettek a hullámok, amikor hozzám értek :)

img_20170417_174810.jpg

Éjszaka sem áll le az élet, nagyon sok diszkó várja, hogy a szörfösök kieresszék a gőzt. Ugyan nem vagyok egy nagy partizós, de hát ha már úgy alakult, hogy itt ezt lehetett csak csinálni, megnéztem a bulit. :D Nagyon érdekes volt nézni, ahogyan a fehérek összekavarnak a balinéz lányokkal, akik láthatóan nem olyan szégyenlősek, mint a muszlim lányok, és nagggyon rövid testhezálló ruhákban próbáltak fogni valamit aznap estére.

img_20170417_204831_1.jpg

Volt aztán ott minden, a szokásos nagy darab, pirosra égett angolok berúgva ugráltak, a helyi kiscsávók lépten nyomon drogot kínáltak, a baráti társaságok a színpadon táncoltak, az indiaiak nagyon élvezték láthatóan a táncot, mint mindig, és persze volt egy-két olyan kellemesen emelkedett hangulatban lévő turista, aki megpróbált a rúdon táncolni. Ja, és mielőtt elfelejtem, hát ott volt Michael Jackson is, nyílván ő sem hiányozhatott ebből a buliból :) 

Egy kis ízelítőt azért adott Kuta, hogy milyen is ez a hindu Bali, de a nagy adag ócska turizmus és a rámenős ajánlatok eléggé ellehetetlenítik a dolgot. Van azért itt is rengeteg hindu kis elem, minden háznál ott a házi oltár, minden lépésnél ott vannak a banánlevélbe csavart áldozatok (nem titok, a végén ki eszi ezeket meg, láttam: az utcagyőztes kutyák, macskák és patkányok), és száll a füstölő illata a levegőben. Csak hát, ezt leszámítva, tiszta Siófok!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egyhonapindoneziaban.blog.hu/api/trackback/id/tr8012434857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása